Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo wielu zabiegów, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.

Jak działa filtr Google

Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.