Usunięcie strony – bany i filtry Google

Posiadanie własnej strony www obliguje do jej efektywnego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla potencjalnych klientów i miała stałą pozycję. Czasami jednak nasze starania wywołują naruszenie reguł profesjonalnej optymalizacji i witryna może być zablokowana przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jak się zachować w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – dlaczego są tak niebezpieczne?

Ban od Google to najsurowszy sposób kary, jaki może dotknąć stronę internetową. Jest to kompletne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę istotnie komplikuje funkcjonowanie firmy. Weźmy pod uwagę, że większość użytkowników stosuje tylko Google, więc po zbanowaniu portalu liczba naszych klientów gwałtownie zmaleje. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję strony www w wynikach wyszukiwarki, co również źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Występują nakładane bezpośrednio przez załogę Google filtry ręczne i wywoływane mechanicznie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Jak uporać się z banem i filtrem Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za zamieszczanie ogromnej ilości linków przekierowujących na naszą witrynę www lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google musimy wcześniej prześwietlić jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która sprawnie zajmie się z kłopotem. Procedura może niestety potrwać nawet 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.