Zajrzyj tu, jeżeli szukasz więcej informacji o SEO Kraków
Firmy i administratorzy stron internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podejmowanie starań . Nie dysponując rozeznaniem w kwestii SEO i nie śledząc codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam także osoby od projektowania graficznego, kreatywnego pisania, programowania czy kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych sferach.
Agencja SEO – postaw na tę, która istnieje na rynku od lat
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę podczas poszukiwań firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto wybrać agencję, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy reklamowych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając firmę, która działa od około dekady, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Przed podpisaniem umowy wypada przeczytać studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi trudnościami się mierzyła. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach zadań na nadchodzące tygodnie, ale również przekazuje raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Drugi nie do przecenienia aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotąd pracach SEO i o najważniejszych dla klienta artykułach lub usługach, które stara się wypromować.
Opłata za pozycje – czy to poprawna forma rozliczeń z firmą SEO?
Nieufnie warto potraktować agencje SEO, które proponują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top3). To w dalszym ciągu całkiem popularny sposób rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt naruszając reguły określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, więc dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do opłaty za działania agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu niezbędne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie wynikłe z niego prace. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie mniejsze.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]