Na czym polegają bany i filtry Google

Kilka słów o filtrach Google?

Filtry Google są karą nakładaną na serwisy internetowe, które nie spełniają opracowanych przez Google wymogów dla webmasterów. Spotkać możemy dwa typy filtrów – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią zalecenia Google mogą zostać nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są najczęściej na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas osiągane pozycje.