Specjalista Google radzi, jak rozpoznać dobrą agencję SEO

Jeśli posiadasz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę www, zapewne po czasie zastanawiasz się, co zrobić, żeby pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wiadomo wszak, iż dziś obecność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, bo to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak zatem zatrudnić solidną firmę SEO? Rekomendujemy skorzystać z podpowiedzi ekspertów.

Google radzi, jak zatrudnić dobrą agencję SEO

Nie da się ukryć, że cała branża usług SEO, a więc działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki, zaistniała i bezustannie rozkwita zasadniczo wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo pojawienia się innych opcji, jak np. Yahoo, DuckDuckGo czy Baidu, nadal kluczowe są pozycje wypracowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się zaistnieć w internecie, musi powalczyć o swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest silna, na ogół jest to trudne bez doradztwa fachowców z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których pojęcie optymalizacji stron jest nowością, i opublikowało krótki kurs, jak zatrudnić rzetelną agencję SEO.

Czym zdaniem Google wyróżnia się solidna firma SEO?

Pracownica Google z ponad dziesięcioletnim stażem klarownie naświetla, jak zidentyfikować dobrą agencję SEO, wymieniając wśród głównych cech m.in.:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, jak klient prowadzi swój biznes, jakie są jego cele oraz kto stanowi jego główną konkurencję,
  • umiejętność szacowania budżetu i czasu niezbędnego do wykonania planowanych wdrożenia,
  • zapewnienie witrynie opieki technicznej i praca nad podniesieniem jej użyteczności,
  • nieustanny monitoring kondycji strony oraz okresową analizę jej statystyk,
  • zagwarantowanie witrynie opieki technicznej i praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • dbałość o całościową widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce na konkretne frazy.

Przedstawicielka firmy Google zaznacza też, że dobra agencja SEO w żadnym razie nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, często dającym pierwsze rezultaty dopiero po kilku miesiącach pracy.